Tryb rozpatrywania wniosków
Tryb przyjmowania i rozpatrywania wniosków określa Regulamin Pracy Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP wprowadzony Zarządzeniem Komendanta Wojewódzkiego Ochotniczych Hufców Pracy Nr 14/org/99 z dnia 28 stycznia 1999 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu pracy Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP. Zmieniony Zarządzeniem Komendanta Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP Nr 27/KZ/2004 z dnia 10 09 2004 r.
Regulamin Pracy Śląskiej Wojewódzkiej Komendy Ochotniczych Hufców Pracy:
XII. Skargi i wnioski
§ 53.
Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków i skarg.
1. Komendant Wojewódzki ustala termin przyjmowania interesantów. Informacja wywieszona jest na tablicy ogłoszeń.
2.Pracownicy Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw ponoszą Zastępca Komendanta Wojewódzkiego, dyrektor Wykonawczy oraz Dyrektor Operacyjny ds. wdrażania projektów europejskich i współpracy międzynarodowej, Kierownik Wydziału Kadr, Kontroli i Skarg i kierownicy jednostek organizacyjnych.
4. Skargi i wnioski rejestruje się w "rejestrze wniosków i skarg". prowadzonym przez Wydział Kadr Kontroli i Skarg,
5. Do rejestru wpisuje się wszystkie skargi, bez względu na formę i miejsce złożenia.
6. Skargę lub wniosek przekazuje się kierownikowi merytorycznie właściwej komórki organizacyjnej ŚWK OHP, który winien niezwłocznie dokonać rozpatrzenia i przygotować projekt odpowiedzi a następnie przekazać go wraz z kompletem dokumentów do podpisu Komendantowi Wojewódzkiemu OHP.
7. Za przekazanie skargi lub wniosku i kopii odpowiedzi w celu wpisania do rejestru odpowiedzialni są kierownicy jednostek organizacyjnych lub imiennie wyznaczeni pracownicy.
8. Zasady i tryb rozpatrywania wniosków i skarg określa szczegółowo zarządzenie Komendanta Wojewódzkiego OHP.
§ 54.
1. Pracownikowi przysługuje prawo składania skarg lub wniosków ustnie do protokółu lub na piśmie kierowanym do Komendanta Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP.
2.1. Komendant Wojewódzki OHP lub jego Zastępca przyjmuje skargi i wnioski w każdy poniedziałek w godz. 1300 -1500 w siedzibie Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP w Katowicach, ul. Piaskowa 8
2.2. Komendant Wojewódzki może upoważnić kierownika jednostki organizacyjnej do przyjmowania interesantów w sprawie skarg i wniosków w siedzibie jednostki.
3. Stanowisko Komendanta Wojewódzkiego OHP w przedmiocie składanego wniosku lub skargi powinno być zakomunikowane wnioskodawcy lub skarżącemu się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca