Tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków określa Regulamin Organizacyjny Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP wprowadzony Zarządzeniem Komendanta Wojewódzkiego Ochotniczych Hufców Pracy Nr 33/WK/2010 z dnia 10.12.2010r. w sprawie: wprowadzenia Regulaminu Organizacyjnego i nowej struktury organizacyjnej Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP oraz opracowania symboli literowych komórek merytorycznych ze zmianami wprowadzonymi Zarządzeniem Komendanta Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP Nr 12/WK/2011 z dnia 17.02.2011r. a także Zarządzenie Komendanta Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP Nr 35/WK/2010 z dnia 20 12 2010r.
w sprawie : organizacji, przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
w Biurze Śląskiej Wojewódzkiej Komendy OHP.
Regulamin Organizacyjny Śląskiej Wojewódzkiej Komendy
Ochotniczych Hufców Pracy:
Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków i skarg:
1. Wojewódzki Komendant ŚWK OHP ustala termin przyjmowania interesantów
i umieszcza go na tablicy ogłoszeń.
2. Pracownicy ŚWK OHP zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie spraw ponosi Zastępca Wojewódzkiego Komendanta, Kierownik Zespołu ds. Kadr i kierownicy jednostek organizacyjnych.
4. Skargi i wnioski rejestruje się w „rejestrze wniosków i skarg”, który znajduje się
u Kierownika Zespołu ds. Kadr ŚWK OHP.
5. Do rejestru wpisuje się wszystkie skargi, bez względu na formę i miejsce złożenia.
6. Skargę lub wniosek przekazuje się kierownikowi merytorycznie właściwej komórki organizacyjnej ŚWK OHP, który winien niezwłocznie dokonać rozpatrzenia
i przygotować projekt odpowiedzi a następnie przekazać go wraz z kompletem dokumentów do podpisu Wojewódzkiemu Komendantowi ŚWK OHP.
7. Za przekazanie skargi lub wniosku i kopii odpowiedzi w celu wpisania do rejestru odpowiedzialni są kierownicy jednostek organizacyjnych lub imiennie wyznaczeni pracownicy.
8. Zasady i tryb rozpatrywania wniosków i skarg określa szczegółowo Zarządzenie Wojewódzkiego Komendanta ŚWK.
Pracownikowi przysługuje prawo do składania skarg lub wniosków ustnie lub na piśmie kierowanym do Wojewódzkiego Komendanta ŚWK OHP.
Wojewódzki Komendant może upoważnić kierownika jednostki organizacyjnej
do przyjmowania interesantów w sprawie skarg i wniosków w siedzibie jednostki.
Stanowisko Wojewódzkiego Komendanta OHP w przedmiocie składanego wniosku lub skargi powinno być zakomunikowane wnioskodawcy lub skarżącemu się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.