Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania wniosków i skarg:
1. Wojewódzki Komendant ŚWK OHP ustala termin przyjmowania interesantów
i umieszcza go na tablicy ogłoszeń.
2. Pracownicy ŚWK OHP zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie spraw ponosi Zastępca Wojewódzkiego Komendanta, Kierownik Zespołu ds. Kadr i kierownicy jednostek organizacyjnych.
4. Skargi i wnioski rejestruje się w „rejestrze wniosków i skarg”, który znajduje się
u Kierownika Zespołu ds. Kadr ŚWK OHP.
5. Do rejestru wpisuje się wszystkie skargi, bez względu na formę i miejsce złożenia.
6. Skargę lub wniosek przekazuje się kierownikowi merytorycznie właściwej komórki organizacyjnej ŚWK OHP, który winien niezwłocznie dokonać rozpatrzenia
i przygotować projekt odpowiedzi a następnie przekazać go wraz z kompletem dokumentów do podpisu Wojewódzkiemu Komendantowi ŚWK OHP.
7. Za przekazanie skargi lub wniosku i kopii odpowiedzi w celu wpisania do rejestru odpowiedzialni są kierownicy jednostek organizacyjnych lub imiennie wyznaczeni pracownicy.
8. Zasady i tryb rozpatrywania wniosków i skarg określa szczegółowo Zarządzenie Wojewódzkiego Komendanta ŚWK.
Pracownikowi przysługuje prawo do składania skarg lub wniosków ustnie lub na piśmie kierowanym do Wojewódzkiego Komendanta ŚWK OHP.
Wojewódzki Komendant może upoważnić kierownika jednostki organizacyjnej
do przyjmowania interesantów w sprawie skarg i wniosków w siedzibie jednostki.