1. Wojewódzki Komendant ŚWK OHP ustala termin przyjmowania interesantów i umieszcza go na tablicy ogłoszeń.
2. Pracownicy ŚWK OHP zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie spraw ponosi Zastępca Wojewódzkiego Komendanta,
Kierownik Zespołu ds. Kadr i kierownicy jednostek organizacyjnych.
4. Skargi i wnioski rejestruje się w „rejestrze wniosków i skarg”, który znajduje się u Kierownika Zespołu ds. Kadr ŚWK OHP.
5. Do rejestru wpisuje się wszystkie skargi, bez względu na formę i miejsce złożenia.
6. Skargę lub wniosek przekazuje się kierownikowi merytorycznie właściwej komórki organizacyjnej ŚWK OHP, który winien niezwłocznie dokonać rozpatrzenia i przygotować projekt odpowiedzi a następnie przekazać go wraz z kompletem dokumentów do podpisu Wojewódzkiemu Komendantowi ŚWK OHP.
7. Za przekazanie skargi lub wniosku i kopii odpowiedzi w celu wpisania do rejestru odpowiedzialni są kierownicy
jednostek organizacyjnych lub imiennie wyznaczeni pracownicy.
8. Zasady i tryb rozpatrywania wniosków i skarg określa szczegółowo Zarządzenie Wojewódzkiego Komendanta ŚWK.