Śląska Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy w Katowicach
poszukuje kandydatów na stanowisko:
Pracownik Działu finansowego
Wymagania niezbędne
-Wykształcenie: wyższe ekonomiczne,
-Doświadczenie zawodowe/staż pracy: min. 2 lata doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z obsługą księgową płac,
Pozostałe wymagania niezbędne
- Znajomość ustaw o: rachunkowości, finansach publicznych, podatku od osób fiz., sys. ubezp. społecznych i powszechnych ubezpieczeniach społecznych,
- Rzetelność i terminowość,
- Umiejętność organizacji pracy,
- Otwartość na doskonalenie zawodowe,
- Umiejętność efektywnej komunikacji pisemnej i interpersonalnej,
- Odpowiedzialność,
- Umiejętność rozwiązywania problemów i radzenia sobie w trudnych sytuacjach interpersonalnych,
Wymagania dodatkowe
Znajomość obsługi programów finansowych,
Warunki pracy
- pełny wymiar czasu pracy, umowa o pracę,
- płaca zasadnicza: od 2500,00 zł brutto,
- dodatek stażowy od 5% do 20% w zależności od wysługi lat,
- inne wynikające z regulaminu pracy,
Wskaźnik zatrudnienia
- W styczniu 2018 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Śląskiej Wojewódzkiej Komendzie OHP, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia
- CV list motywacyjny,
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu,
- Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu,
- Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego,
- Oświadczenie kandydata o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe,
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane niezbędne doświadczenie zawodowe we wskazanym obszarze,
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
- Praca administracyjno-biurowa,
- Użytkowanie sprzętu biurowego,
- Praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- Praca wspomagana specjalistycznym programem finansowo-księgowym,
Obowiązki
- Przygotowanie i weryfikacja dokumentów księgowych,
- Kontrola formalno-rachunkowa dokumentów,
- Dekretowanie oraz ewidencja zdarzeń gospodarczych w systemie finansowo-księgowym zgodnie obowiązującymi procedurami,
- Naliczanie wynagrodzeń pracownikom zgodnie z obowiązującymi przepisami i dokumentacją płacową,
- Prowadzenie kartotek zarobkowych pracowników,
- Naliczanie pracownikom wynagrodzenia za czas choroby i inne nieobecności w pracy,
- Prowadzenie kartotek zasiłkowych pracowników,
- Naliczanie pracownikom zasiłków chorobowych i innych zasiłków przysługujących pracownikom zgodnie z przepisami,
- Dokonywanie właściwych potrąceń pracownikom na listach płac na podstawie właściwych dokumentów,
- Wystawianie zaświadczeń o zarobkach,
- Naliczanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi dodatkowego wynagrodzenia rocznego pracownikom uprawnionym do jego otrzymania,
- Comiesięczne obliczanie zaliczek na poczet podatku dochodowego od osób fizycznych,
- Terminowe sporządzanie rocznej deklaracji PIT 4R,
- Terminowe przekazywanie miesięcznych zaliczek na rachunek właściwego Urzędu Skarbowego,
- Dokonanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych dla wszystkich pracowników,
- Wystawianie pracownikom druków PIT 11 o wysokości osiągniętych dochodów i potrąconych zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych,
- Wystawianie pracownikom zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagradzaniu na druku RP-7 zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- Terminowe zgłaszanie w Oddziale ZUS, na właściwych drukach spraw związanych z przyjmowaniem pracownika, zwolnieniem pracownika, zmianą danych osobowych, innymi zmianami powodującymi konieczność zgłaszania z ZUS,
- Naliczanie miesięcznych składek na ubezpieczenie społeczne, wypadkowe i Fundusz Pracy od wynagrodzeń pracowników płatnych przez płatnika oraz sporządzanie deklaracji rozliczeniowych do ZUS,
- Terminowe sporządzanie sprawozdań z wykonania funduszu wynagrodzeń osobowych i bezosobowych zgodnie z wymogami GUS, KG OHP, MF, MRPiPS,
- Wykonywanie wszystkich czynności wynikających z zawartych umów zlecenie i o dzieło- obliczanie należnego wynagrodzenia, naliczanie potrąceń oraz dokonywanie terminowej zapłaty,
- Sporządzanie właściwej i kompletnej dokumentacji sprawozdawczej w związku z realizacją projektów współfinansowanych z EFS,
- Terminowa regulacja zobowiązań ŚWK OHP jakie wynikają z naliczenia wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,
- Realizowanie płatności dot. wynagrodzeń, pochodnych od wynagrodzeń EFS, umów zlecenie, EFS budżetu środków europejskich przez system BGK,
Miejsce składania dokumentów oraz świadczenia pracy: w sekretariacie ŚWK OHP
pl. Grunwaldzki 8-10, 40-950 Katowice,
Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu rekrutacji, zostaną poinformowani o jego terminie telefonicznie lub drogą elektroniczną. Oferty złożone po terminie 04.01.2019 r. (decyduje data stempla pocztowego) oraz oferty kandydatów niezakwalifikowanych zostaną komisyjnie zniszczone po zakończeniu procedury naboru.